Fel sak på fel plats


Dagen var vacker. Hösten hade precis börjat göra sitt intåg i vår bygd, så cykeln åkte fram. En runda i Brotorps vindkraftpark passade perfekt tyckte jag. Tog kameran och lite kaffe och gav mig av.

En timma senare stannar jag med häpnad mitt ute i urskogen. En detalj i landskapet fick mig att reagera. Den passade liksom inte in här ute i denna annars så vackra och lugna del av Ålem socken.

Finn ett fel, tack.......




Japp....En trasig sönderslagen skrotbil. Mitt i vår vackra natur. Man ställer sig ju genast frågan, varför den står här och varför tar ingen bort den?




Ja, vem vet? 

Men jag fick i alla fall ytterligare ett foto objekt och lite kaffe i den värmande solen, så jag är nöjd ändå.

Men här borde den ju inte stå.....

"Håll Sverige Rent"....

Som det hette förr...

:-)