En kväll vid Emån




Här är lugnt och stilla. Det enda som hörs är vattnets sus, när Emån sakta rinner de sista hundra meterna ner mot havet. Kvällen är ljum. Hjortar går i godan ro och betar precis intill husen. Känslan som infinner sig är.......Vykorts vackert. 

Ja, här är vackert som i en saga just nu, när det gyllene kvällsljuset faller.

Så prasslar det till i grönskan strax framför mig............




Ännu en hjort tittar upp från sin middag, bara en bit framför mig, och undrar lite frågande vem jag är. Han ignorerar mig och vandrar sakta in bland träden. De är vana vid människor här..... därför ingen större reaktion.




Väl nere vid Emåns mynning, får jag min bild. Den där som sticker ut lite extra.....den som jag måste ta just nu......den som ger en känsla av välbehag och mystik. En sådan bild som man bara kan ta i den "gyllene timman".

Jag fick den......
och några till faktiskt....

Sakta vandrar jag hemåt.
Nöjd, glad och upprymd.

Sverige är fantastiskt.....
just precis nu.....

:-)