Ytterligare några gamla vykort från Timmernabben


1970-talet


Tänkte visa er ytterligare några gamla vykort från Timmernabben. Det har säkerligen postats ett och annat under årens lopp. Redan i början av 1900 talet kom man faktiskt ut med vackra bilder av denna lilla idyll.


1980-talet


Jag har visat flera exempel på detta förut. Har du missat några, se här:


EFS gården i sina glansdagar

Det fanns en tid, då EFS gården i Timmernabben varje sommar fylldes med mängder av konfirmander. Även de hade tillverkat egna vykort, som ni kan se.


1970-talet

Det senaste i raden av vykort från min barndoms Timmernabben, var jag själv med och tog. År 2016 vann lustigt nog två av mina bilder en vykorts omröstning som gjordes på "Nabbedagen". De blev sedan tryckta till riktiga vykort. Vilket jag är väldigt glad för idag. 

Har du missat vilka, se här:

Hoppas vi kan fortsätta denna urgamla tradition, med vackra motiv av vår hembygd via "snigelpost".


Visst väcker ett vykort minnen.........

:-)